Jump to content

Dutch/Belgium forums request petition

Dutch need own forum

• This topic is locked This topic is locked
197 replies to this topic

Poll: Dutch forums request (417 members have cast votes)

You have to complete 250 battles in order to participate this poll.

Wil je graag forums in onze moedertaal hebben?

1. Yes! (377 votes [90.41%])

Percentage of vote: 90.41%

2. No (40 votes [9.59%])

Percentage of vote: 9.59%

Vote Hide poll

TheMightyChickenS1 #141 Posted 25 August 2012 - 12:23 PM

Private

• Player
  • 9880 battles
  • 26
  • [KNTA] KNTA
ik snap niet waar we ons druk overmaken nederlanders we krijgen toch engels op school? alsof je leven van dit forum afhangt....

i am an dutch guy and i vote NO becouse we get english on our schools....

this topic has no point of vieuw

Greetzzzz Avencaster4 [NL]

Ronineter #142 Posted 25 August 2012 - 02:31 PM

Captain

• Beta Tester
  • 20510 battles
  • 2,238
  • [READ] READ

View Postavencaster4, on 25 August 2012 - 12:23 PM, said:

ik snap niet waar we ons druk overmaken nederlanders we krijgen toch engels op school? alsof je leven van dit forum afhangt....

i am an dutch guy and i vote NO becouse we get english on our schools....

this topic has no point of vieuw

Greetzzzz Avencaster4 [NL]

Ik vind het ook niet nodig maar ik heb ja gevote omdat andere mensen het ook willen en een beetje sociaal wil zijn naar de nl community, en ik ken zat nederlanders die een hekel aan engels praten hebben. Daarom vote ik ja. En als je hier zo gaat reageren en alleen duidelijk maakt dat wij ook engels kunnen en dan ook nog zegt dat het geen zin heeft, wijs ik je graag de spreekwoordelijke deur vanaf deze topic.

Deelicious #143 Posted 25 August 2012 - 10:11 PM

Private

• Player
  • 14736 battles
  • 37
  • [PREDM] PREDM
Je snapt niet waarom we een nederlands forum willen... het gaat erom dat we gelijke kansen behoren te krijgen, als ieder ander.
Wij zijn echt niet anders hoor, omdat 90% van ons toevallig engels spreekt.
Los hiervan vind ik dat die andere 10% die toevallig geen of gebrekkig engels spreekt ook een kans moet krijgen, ze moeten al genoeg ploeteren ingame om zichzelf verstaanbaar te maken, waarom ook nog hier op de forums?

Nipponsei #144 Posted 26 August 2012 - 01:46 AM

Warrant Officer

• Player
  • 11677 battles
  • 545
  • [NLD] NLD
Ja, leuk idee. Waarom geen Nederlands forum als de Duitsers, Fransen e.d. ook allemaal hun eigen forum gedeelte hebben.

Vioras #145 Posted 27 August 2012 - 06:53 PM

Staff Sergeant

• Player
  • 10619 battles
  • 331
Nederlands is niet zo belangrijk in de wereld, pools, turks enz. is belangrijker leer er mee leven.

Nectaria #146 Posted 27 August 2012 - 08:37 PM

Colonel

• Player
  • 9652 battles
  • 3,787
Zie er echt het nut niet van in...engels leert iedereen op school toch?

Usertmp #147 Posted 27 August 2012 - 09:05 PM

Second Lieutenant

• Translator
  • 24587 battles
  • 1,215
  • [S3AL] S3AL

View PostNectaria, on 27 August 2012 - 08:37 PM, said:

Zie er echt het nut niet van in...engels leert iedereen op school toch?
En wil dat direct zeggen dat ze vloeiend Engels spreken?

Nee, tuurlijk niet.
Sommige mensen zien er het nut er niet van in, en vergeten het na een jaar of wat. Sommige mensen kunnen stomweg geen andere talen leren.
En verder, lang niet op elke opleiding leert men Engels op fatsoenlijk niveau. *Wijst naar het MBO*
Ik ken genoeg mensen die 5 jaar + 1 jaar HBO Engels gehad hebben, en er nog steeds geen ene reet van snappen.

Dat iedereen die Engels leert/geleerd heeft, goed Engels spreekt, is behoorlijk kort door de bocht.

Vioras #148 Posted 27 August 2012 - 09:30 PM

Staff Sergeant

• Player
  • 10619 battles
  • 331

View PostUsertmp, on 27 August 2012 - 09:05 PM, said:

Nee, tuurlijk niet.
Sommige mensen zien er het nut er niet van in, en vergeten het na een jaar of wat. Sommige mensen kunnen stomweg geen andere talen leren.
En verder, lang niet op elke opleiding leert men Engels op fatsoenlijk niveau. *Wijst naar het MBO*
Ik ken genoeg mensen die 5 jaar + 1 jaar HBO Engels gehad hebben, en er nog steeds geen ene reet van snappen.

Dat iedereen die Engels leert/geleerd heeft, goed Engels spreekt, is behoorlijk kort door de bocht.
Wat een onzin reactie zeg: voor een online spel hoef je geeneens tot in de perfectie engels te kennen, je hoeft alleen maar de basis van de engelse taal te kennen en dat zou je al moeten beheersen in klas 3 van de middelbare school welk niveau dan ook, het is voor een nederlander wel erg belangrijk dat je de basis van engels kent anders loop je gewoon een stuk achter.

Nectaria #149 Posted 28 August 2012 - 07:47 AM

Colonel

• Player
  • 9652 battles
  • 3,787

View PostUsertmp, on 27 August 2012 - 09:05 PM, said:

Nee, tuurlijk niet.

Wel dan moeten ze het maar leren, want engels heb je echt wel nodig in het echte leven. Als je die mensen dan nog eens een klein hoekje geeft waar ze nederlands kunnen babbelen dan stop je ze nog meer in isolement, en dat is op lange termijn nog slechter.

In game chat is al dating channel voor siema's en witam's en bakken mensen die zitten te zoeken naar mensen van hun nationaliteit en voor wat? Om wat te chatten, serieus daar zijn andere kanalen voor.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom er forums in verschillende talen moeten bestaan, zo begrijpt uiteindelijk niemand elkander nog (wat nu al zowat het gevolg is)

mtm78 #150 Posted 28 August 2012 - 11:14 AM

Colonel

• Clan Diplomat
  • 26508 battles
  • 3,579
  • [-HOG-] -HOG-

View PostNectaria, on 28 August 2012 - 07:47 AM, said:

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom er forums in verschillende talen moeten bestaan, zo begrijpt uiteindelijk niemand elkander nog (wat nu al zowat het gevolg is)

Goed punt.

Dit is een team spel waar je meestal een modus speelt waarmee je samen met 14/12 randoms in een team zit en andere randoms moet verslaan. Afgezien van de uitzonderingen waarin het niveau van de spelers gewoon te groot is, is het team werk wat zorgt dat je wint of verliest. Dat vereist spel inzicht maar vaak ook wat communicatie.

En zeg nou eerlijk mensen, als je om hulp vraagt in Engels en er zitten er een paar te siema'en tussen door, dat is toch zeer frustrerend.

Aan de andere kant, forums in meerdere talen is makkelijker te begrijpen dan het toelaten van meerdere talen in ingame chat. Want, een forum post vereist net iets meer inzicht in de Engelse taal dan het gemiddelde battle chat berichtje.

Usertmp #151 Posted 28 August 2012 - 12:14 PM

Second Lieutenant

• Translator
  • 24587 battles
  • 1,215
  • [S3AL] S3AL

View PostVioras, on 27 August 2012 - 09:30 PM, said:

Wat een onzin reactie zeg: voor een online spel hoef je geeneens tot in de perfectie engels te kennen, je hoeft alleen maar de basis van de engelse taal te kennen en dat zou je al moeten beheersen in klas 3 van de middelbare school welk niveau dan ook, het is voor een nederlander wel erg belangrijk dat je de basis van engels kent anders loop je gewoon een stuk achter.
Voor een online spel niet nee. Maar we hebben het hier over een forum. Een forum waar je Engels moet kunnen lezen, snappen en spreken. Dit spel heeft officieel een minimumleeftijd van 13 jaar, en je kan mij niet wijsmaken dat een 13-jarige fatsoenlijk in het Engels kan communiceren. Een basisgesprek kan ie vast wel, maar een hele discussie op een forum over dingen die hij nooit op school geleerd heeft? No way.

View PostNectaria, on 28 August 2012 - 07:47 AM, said:

Wel dan moeten ze het maar leren, want engels heb je echt wel nodig in het echte leven. Als je die mensen dan nog eens een klein hoekje geeft waar ze nederlands kunnen babbelen dan stop je ze nog meer in isolement, en dat is op lange termijn nog slechter.

In game chat is al dating channel voor siema's en witam's en bakken mensen die zitten te zoeken naar mensen van hun nationaliteit en voor wat? Om wat te chatten, serieus daar zijn andere kanalen voor.

Voor zover ik weet, is een forum niet 'het echte leven'. En om te stellen dat 1 Nederlands hoekje op het internet de ontwikkeling zodanig in de weg zit dat ze op lange termijn achterlopen, slaat compleet nergens op. Ik heb op 1 plek (een IL-2 Sturmovic squadron) Engels geleerd, op school sprak ik Nederlands en thuis een Neder-Duits dialect, wat ook mijn moedertaal is. Effectief is het Engels mijn 3e taal. 3 jaar later kon ik nagenoeg vloeiend Engels spreken. En momenteel werk ik als EN -> NL vertaler. Ik weet, het is maar een voorbeeld van 1 persoon, maar ik durf rustig te zeggen dat 1 plek meer of minder waar je Engels spreekt, geen ruk invloed heeft op lange termijn.

En we hebben het hier niet over de ingame chat, alle talen zijn daar toegestaan, hoewel ik liever heb dat men alleen Engels spreekt, wat de de algemene spelbeleving ten goede komt. Je kan beter overleggen over taktieken en dergelijke.

View Postmtm78, on 28 August 2012 - 11:14 AM, said:

Aan de andere kant, forums in meerdere talen is makkelijker te begrijpen dan het toelaten van meerdere talen in ingame chat. Want, een forum post vereist net iets meer inzicht in de Engelse taal dan het gemiddelde battle chat berichtje.
En dat bedoel ik dus. Nagenoeg iedereen kan wel een gesprekje voeren in het Engels, maar een forumdiscussie is voor heel veel mensen te hoog gegrepen.

mtm78 #152 Posted 28 August 2012 - 12:28 PM

Colonel

• Clan Diplomat
  • 26508 battles
  • 3,579
  • [-HOG-] -HOG-

View PostUsertmp, on 28 August 2012 - 12:14 PM, said:

En dat bedoel ik dus. Nagenoeg iedereen kan wel een gesprekje voeren in het Engels, maar een forumdiscussie is voor heel veel mensen te hoog gegrepen.

Koppel dat aan je '13 jaar minimum leeftijd' argument, en je hebt iets wat behoorlijk onweerlegbaar is.

Deelicious #153 Posted 31 August 2012 - 10:14 AM

Private

• Player
  • 14736 battles
  • 37
  • [PREDM] PREDM
Het mag allang duidelijk zijn dat de meerderheid stemt voor een nederlandstalig forum. Dus ik denk dat op dit moment niet meer de keuze aan ons ligt...
Ik ben bang dat we domweg moeten wachten, maar ik geef het geen goede hoop. tot die tijd... gewoon nederlands kletsen als je echt iets te zeggen hebt, er is vast wel iemand die wat voor je wil vertalen, als je dat zelf niet lukt!

Usertmp #154 Posted 31 August 2012 - 12:54 PM

Second Lieutenant

• Translator
  • 24587 battles
  • 1,215
  • [S3AL] S3AL
Ik heb verschillende CM/CC's een PM gestuurd, maar ze reageren stomweg niet. Of ze lezen de PM simpelweg niet.

Ik zag dat de Roemenen ook een eigen forum willen, gaat nog interessant worden denk ik zo.

WickedLife #155 Posted 05 September 2012 - 08:17 PM

Private

• Player
  • 15404 battles
  • 3
hell yeah there must be a dutch forum to.
goed initiatief deze poll

knalkabouter #156 Posted 05 September 2012 - 09:40 PM

Staff Sergeant

• Player
  • 10556 battles
  • 351
Het zal tijd worden! Translation; :Smile_amazed:  Its about time!

KoffieJunk #157 Posted 06 September 2012 - 12:38 AM

Private

• Player
  • 544 battles
  • 11
+1 for us!

MastersofHardcore #158 Posted 22 September 2012 - 12:11 AM

Private

• Player
  • 9674 battles
  • 25
Obviously Dutch community is big enough!

MyCom_Spitfire_ #159 Posted 22 September 2012 - 09:00 AM

Second Lieutenant

• Player
  • 10561 battles
  • 1,078
  • [DIIN] DIIN
im not dutch but i support this!

LostSpider #160 Posted 22 September 2012 - 09:04 AM

Second Lieutenant

• Beta Tester
  • 24421 battles
  • 1,150
Belgium-dutch?? It looks to me that you want to bring your separatist politics into the forum, keep it for yourself, we don't need you here.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users