Jump to content


JagdPanther


  • Please log in to reply
566 replies to this topic

bodek26 #21 Posted 05 November 2012 - 09:51 AM

    Sergeant

  • Player
  • 7896 battles
  • 259
  • Member since:
    04-08-2012
Widzę, że wiekszość woli długą 88 mm, ja na razie zostałem przy 105 mm. Uwazam, tak samo jak hallack5, że często zadarzają się sytuacje w których można oddać jeden strzał, a potem trzeba uciekać. Co do peny to są podobne i tej niewielkiej różnicy w ogóle nie biorę po uwagę. Wybór powinien dotyczyć dmg, celności i RoF.

Gdyby był wybór map, to możnaby dostosować działo do mapy, bo być snajperem w Himmeldorsfie lub Ruinbergu albo idiotycznym Cichym Brzegu to jest to zależne głównie od losu, a nie od umiejętności. Poza tym niewiadomą jest z kim przyjdzie zmierzyć się, na VIII tier i IX to bardziej pasuje 105 mm, na lolki V-VI długa 88 mm to już zagłada. Na Pantherze II duzo grałem długą 75 mm L100 i wprawidzie epickich bitew nie miałem, ale zawsze jakieś dng zaliczyłem i dodatkowo była przyjemność z gry, bo działo b.celne i szybkostrzelne. Ale L100 traciło zalety w bitwach na krótkich odległościach (np. w miastach w bojach spotkaniowych).

Podsumowując, moim zdaniem oba działa są sobie równe i wyższość jednego na drugim wynika głównie z losowania mapy i roli w bitwie - snajper czy wsparcie ataku.

Edited by bodek26, 05 November 2012 - 09:54 AM.


brunodietrich #22 Posted 05 November 2012 - 03:25 PM

    Corporal

  • Player
  • 14588 battles
  • 135
  • [-GFE-] -GFE-
  • Member since:
    04-16-2012
Widzę, że dylemat wszem i wobec znany.

Mogę śmiało powiedzieć, że przejeździłem 80% bitew jgpanthery z działem 10,5.
Pewnego dnia jednak zastanowiłem się nad tym czy jednak nie lepiej jest jeździć z 8,8.
I..wziąłem do ręki kalkulator.

Przeliczyłem parę zagadnień.
Ile strzałów w ciągu określonego czasu oddam z działa 8,8 a ile z 10,5. I ile obrażeń w tym czasie zdam.

Stawiałem sobie za cel przykładowe HP do "rozpykania"
wychodzilo, że 8,8 będzie musiało trafić 1-2 razy więcej. Aczkolwiek wszystko zajmie tyle samo czasu.

Następnie sprawdziłem ile czasu zajmie obrót o 45 i 90 stopni i czy działo będzie załadowane w chwili gdy ukończę obrót o tyleż stopni (aby np nie stać do przeciwnika frontem po obrocie i czekać zbawcze sekundy na dokończenie załadowania). tu też mi wyszło, że 8,8 będzie gotowe od razu do strzału.

i na koniec koszty.
pełen zasobnik pocisków do 8.8 jest w stanie zadać więcej obrażeń niż do 10,5. Dokładnie , o ile pamiętam, o 720HP.
Co ważne, załadowanie zasobnika jest gdzieś 3 razy tańsze.


I od czasu tych wyliczeń gram z działem 8,8.

Zacząłem wynosić z bitew więcej fragów. Odniosłem również wrażenie, że te 3mm penetracji więcej ma duże znaczenie ;)


Gdyby ktoś chciał cyfry to mogę dzisiaj wieczorem przepisać z zeszytu.

Edited by brunodietrich, 05 November 2012 - 03:28 PM.


del6041053 #23 Posted 12 November 2012 - 12:33 AM

    Private

  • Player
  • 2548 battles
  • 9
  • Member since:
    09-12-2012
Wyliczenia wyliczeniami, ale 10,5 ma jedną ważną zaletę, dla której sam używam tego działa - jak ktoś wychyli paszczę zza rogu i dostanie plombę za 350-400dmg, to się zastanowi czy jechać dalej.
Ten dmg często mnie też uratował w sytuacjach 1-1, gdzie liczył się pierwszy strzał eliminujący przeciwnika.
Niestety, 8,8 za bardzo przypomina mi dziabanie przeciwnika widelcem, jak za czasów JagdPzIV.

SamaelTDLoR #24 Posted 12 November 2012 - 01:21 AM

    Staff Sergeant

  • Player
  • 29652 battles
  • 486
  • [E_SP] E_SP
  • Member since:
    04-09-2012
Tu niestety zgodzić się muszę, jakoś 10,5 lepiej mi podeszła...
Gra wtedy zaczyna nabierać smaczku, dodatkowo lepiej do mojego stylu gry JagdPanther'ą pasuje pojedynczy strzał a mocniejszy i z rzadka...
ale każdy bierze to co lubi :D

Yanko_HZ #25 Posted 12 November 2012 - 10:09 AM

    Private

  • Player
  • 12411 battles
  • 29
  • [H-Z] H-Z
  • Member since:
    11-15-2011
88 jest do zarabiania kasy 105 do expa :)

Valkynaz #26 Posted 12 November 2012 - 03:22 PM

    Corporal

  • Player
  • 20454 battles
  • 108
  • Member since:
    06-24-2011
Co mnie denerwuje w tej 105 to notoryczne strzały poniżej 300 dmg. Miałem nawet bitwę, w której na 9 strzałów z penetracją jeden zadał 313 kolejny 300 a reszta poniżej 300.. jakiś obłęd. Dodatkowo cena pestki jest zdecydowanie za wysoka jak na możliwoście tego działa, 12,8 cm z ferdynanda ma koszt pocisku wyższy o bodajże 70 kredytów (w każdym razie poniżej 100), a obrażenia średnie to 490 a nie 320.

Bidel90 #27 Posted 12 November 2012 - 03:24 PM

    Private

  • Player
  • 10506 battles
  • 38
  • Member since:
    02-11-2012
Ten pojazd jest badzo dobry, używam działa 88 i wg mnie jest super, 105 za drogo wychodzi.

persyMG #28 Posted 15 November 2012 - 02:11 PM

    Warrant Officer

  • Player
  • 40430 battles
  • 578
  • [PNE] PNE
  • Member since:
    09-17-2011

View PostValkynaz, on 12 November 2012 - 03:22 PM, said:

Co mnie denerwuje w tej 105 to notoryczne strzały poniżej 300 dmg.
eee bez przesady - często są też za 400  - i te lubię najbrdziej :)

co do wyboru działa - pierwsze +-140 bitew grałem z 88 i było dobrze. Ale od założnia 105 (czyli teraz to już kolejne 700 bitew) jest jeszcze lepiej. Tan TD potrafi nie raz sam wygrać bitwę. A kop ze 105-tki wydatnie sie ku temu przyczynia :)

GrubaRozkmina_NUG #29 Posted 15 November 2012 - 03:09 PM

    Staff Sergeant

  • Player
  • 24566 battles
  • 314
  • Member since:
    09-29-2011

View PostValkynaz, on 12 November 2012 - 03:22 PM, said:

Co mnie denerwuje w tej 105 to notoryczne strzały poniżej 300 dmg. Miałem nawet bitwę, w której na 9 strzałów z penetracją jeden zadał 313 kolejny 300 a reszta poniżej 300.. jakiś obłęd. Dodatkowo cena pestki jest zdecydowanie za wysoka jak na możliwoście tego działa, 12,8 cm z ferdynanda ma koszt pocisku wyższy o bodajże 70 kredytów (w każdym razie poniżej 100), a obrażenia średnie to 490 a nie 320.

Cena pocisków oraz dmg poniżej średniej to przypadłość każdego działa kalibru 105mm o średnim dmg 320. T-54 i KT mają ten sam problem. Wydaje mi się jednak, że po prostu każde działo wali zazwyczaj poniżej średniej tyle, że w przypadku 320 najbardziej to widać. W takim Pattonie, ISU czy IS3 tego nie widać bo jeśli walniesz poniżej średniej to zazwyczaj pierwsza cyfra zadanego dmg ci się nie zmieni i nie zwracasz na to uwagi. Np. Patton gdy walnie poniżej średniej to nadal pierwszą cyfrą będzie 3 i nie zwracasz na to uwagi. W JP, KT cz T-54 cyfrą poniżej średniej będzie prawie zawsze 2 i tutaj już widać różnicę.

Osobiście 105 to DLA MNIE jedyne słuszne działo na JP. Czemu? 105 mimo mniejszego DPM celuje zauważalnie szybciej dzięki czemu w praktyce w tym samym czasie zadamy więcej dmg. Obrońcy 88 powiedzą, że przecież czas celowania w 88 i tak jest o wiele krótszy niż przeładowania więc jest czas. Owszem czas czasem jest ale zazwyczaj przeciwnik znajduje się w ruchu albo musimy wodzić od jednego celu do drugiego bo się chowają i wtedy większy alpha dmg oraz szybsze celowanie 105 dają znacznie lepsze wyniki. Celność oraz penetracja są takie same - nie ma co tu tworzyć teorii spiskowych. 88 nadaje się tylko gdy ktoś chce używać JP jako moneymakera zamiast kw czy m4.

Devourer1 #30 Posted 15 November 2012 - 03:52 PM

    Lieutenant

  • Player
  • 41559 battles
  • 1,551
  • [W_T_G] W_T_G
  • Member since:
    04-29-2012
105mm jest lepsza- większe uszkodzenia zadamy, a siłą TDków ma być przecież siła ognia. Szczególnie, że Jagdpanther jest  dość łatwo wykrywalny w porównaniu do mniejszych TDków jak np. Jagdpz IV. A pancerz ma dość słaby w porównaniu do np Ferdinanda. Jedyną zaletą 88 są ceny pocisków, łatwiej wyjść na plus, ale bez przesady - od zarabiania sa niższe tiery V-VI, a nie VII.

Ogólnie tym niszczycielem grało mi się dość średnio, szczególnie z działem 88, ze 105 już było znacznie lepiej.

kubakabana90 #31 Posted 15 November 2012 - 05:09 PM

    Lance-corporal

  • Player
  • 24056 battles
  • 51
  • Member since:
    08-11-2011
gram w zasadzie tylko 105 mm - jest to dzialo 8 poziomu - jako topowe wystepuje ono u Tigera II( z lepsza penetracja z racji dluzszego dziala ) oraz VK45 - tymi czolgami nikt przeciez nie gra na dziale 88 bo jak ktos wczesniej wspomnial, to takie dziubanie przeciwnika.

Ktos wspomnial o strzalach o dmg ponizej 300 - na 88 tez sie takie zdarzaja tylko wtedy nie jest ponizej 300 tylko pozizej 200 a to juz rejony 5 tieru.

Wada tego dziala jest to ze niedomaga z penetracja przy grubszym zwierzu, jak i przy strzalach z naprawde daleka - 500+ metrow kiedy strzelamy i tak na slepo.

dziala niemieckie sa wg mnie wyposrodkowane miedzy dzialami radzieckimi - solidne pieprzeniecie, francuskimi - te maja najlepsza penetracje ( ARL na 6 tierze ma 212 - absolutnie najlepsze dzialo TD na 6 tierze), sa za to bardzo celne i generalnie szybkie - chociaz to 6.91 jakie mam u siebie w tej chwili czasem sie ciagnie.

ceny pociskow rzeczywiscie wysokie - wczoraj mialem bitwe w ktorej ubilem 9 - prawie 4k obrazen - oddalem chyba 25-27 strzalow , uzylem zestawu naprawczego i z 32 k jakie dostalem ( bez premium ) zostalo mi moze 3-5.

Tym niszczycielem nie gra sie dla kasy , tylko dla przyjemnosci z rozgrywki - daje mi najwieksza w tej chwili z calego garazu - jesli nie skisimy bitwy to zawsze jestesmy malymi bohaterami - kiedy gęsto wchodzi z podpaleniem :)

wg mnie lepszym TD na tym poziomie ( taka mam nadzieje ) - bedzie Ac mle 46 - ma podobne parametry , ale :

- ma przedni pancerz w porownaniu do JG
- doskonala penetracja 100 mm dziala

Niszczyciel Jagdpather polecam - prawdziwy lowca.

OldBix #32 Posted 16 November 2012 - 01:10 PM

    Second Lieutenant

  • Clan Commander
  • 21015 battles
  • 1,028
  • [DPA_W] DPA_W
  • Member since:
    10-08-2011

View Postkubakabana90, on 15 November 2012 - 05:09 PM, said:

wg mnie lepszym TD na tym poziomie ( taka mam nadzieje ) - bedzie Ac mle 46 - ma podobne parametry , ale :

- ma przedni pancerz w porownaniu do JG
- doskonala penetracja 100 mm dziala
Jest gorszy.
Jego 'setka' dbija się tak samo jak niemieckie 10,5. Ma mniejszy zakres wychylenia poziomego. Mniejsze obrażenia. Dłużej skupia celownik. Dłużej przeładowuje. Jest mniej celny na postoju a o strzelaniu w ruchu wogóle należy zapomnieć. Mobilność obu TD podobna. Pancerz na Mle lepszy.

turkina #33 Posted 17 November 2012 - 11:47 AM

    Warrant Officer

  • Beta Tester
  • 10967 battles
  • 764
  • [ROTTN] ROTTN
  • Member since:
    09-03-2010
@Up. Sorki za offtop. incarnation_Hermann_Bix mam pytanie o postać z twojego awatara. Dawno temu przeczytałem iż Hermann Bix w akcie desperacji, nie mogąc przebić radzieckiego czołgu przestrzelił jego działo. W ten sposób wyłączył go z walki. Nie mogę nić znaleźć na sieci, może masz jakieś info o tym wydarzeniu ( być może to tylko plotka )

OldBix #34 Posted 17 November 2012 - 12:22 PM

    Second Lieutenant

  • Clan Commander
  • 21015 battles
  • 1,028
  • [DPA_W] DPA_W
  • Member since:
    10-08-2011

View Postturkina, on 17 November 2012 - 11:47 AM, said:

@Up. Sorki za offtop. incarnation_Hermann_Bix mam pytanie o postać z twojego awatara. Dawno temu przeczytałem iż Hermann Bix w akcie desperacji, nie mogąc przebić radzieckiego czołgu przestrzelił jego działo. W ten sposób wyłączył go z walki. Nie mogę nić znaleźć na sieci, może masz jakieś info o tym wydarzeniu ( być może to tylko plotka )
Hermann Bix był pierwszym kanonierem - wtedy był dowódcą StuGa a StuGi były zaliczane do artylerii - któremu udało się zniszczyć KW-2 przy pomocy dowodzonego przez siebie pojazdu. W akcie desperacji (bo sporo jego piguł Rusek odbił) strzelił właśnie w lufę, wyłączając wroga z bitwy. W tej samej bitwie jeszcze raz powtórzył tę technikę. Z tego co się orientuję (nie badałem dokładnie tematu) działo się to w początkowej fazie Barbarossy, gdzieś na terenach Ukrainy, najprawdopodobniej w czasie największej bitwy pancernej wszechczasów, czyli starcia na lini Łuck-Dubno-Rowne. Ten sposób wyłączania zagrożenia ze strony Radzieckich mastodontów Niemcy dość szybko przyjęli na całym froncie. Nawet ponoć sam Wittman jak jeszcze dowodził StuGiem na froncie wschodnim, stosował ten Bixowski pomysł.
Swoją drogą - jak precyzyjne musiały być nazistowskie działka i optyka skoro bezproblemowo z kilkudziesięciu metrów trafiali w tak mały element jak pukawka na KW-2.

Edited by incarnation_Hermann_Bix, 18 November 2012 - 07:32 PM.


barcelonista_pl #35 Posted 17 November 2012 - 02:24 PM

    Warrant Officer

  • Player
  • 19547 battles
  • 843
  • Member since:
    02-21-2012
Ja podobnie jak Mnik uzywam obu, uważam że oba są świetne i jedno się sprawdza lepiej w innych sytuacjach i mapach, drugie w innych. Oczywiscie jak ktoś chce zarabiać to tylko 88mm bo przelicznik dmg/kasa o wiele lepszy. Natomiast exp/szkolenie zalogi to chyba lepsze bedzie 105mm choć tu głowy sobie uciąć nie dam. Ktoś tu porównał 105mm do dział na Tygrysie 2 i VK45, wg mnie to nieporozumienie. To są zupelnie inne typy pojazdów do innego typu walki więc i inne działa się na nich sprawdzą niż na takiej Jgpanterze.  To tak jakbym porównał działo na jakims skaucie które na nim extra daje rade a juz na HT tego samego tieru to bedzie bezuzyteczne popierdułka. Wiec czy samo to dzialo bedzie do kitu czy niezłe? Wg mnie zależy od pojazdu na którym jest zamontowane.

Edited by barcelonista_pl, 17 November 2012 - 02:26 PM.


jakub_czyli_ja #36 Posted 18 November 2012 - 12:38 AM

    Lieutenant Сolonel

  • Player
  • 37753 battles
  • 3,491
  • [XII-2] XII-2
  • Member since:
    09-17-2011
Zdaje mi się że o przestrzeleniu działa czytałem w zeszycie TBiU poświęconym KW który kiedyś wpadł mi w ręce.

Ale mogę się mylić, dodatkowo tam były teksty, że KW nie był lubiany przez czołgistów, bo był bardziej upierdliwy a działo miał akie samo jak w T-34. A to trochę nie pasuje do początku serii TBiU.

kubakabana90 #37 Posted 18 November 2012 - 05:15 PM

    Lance-corporal

  • Player
  • 24056 battles
  • 51
  • Member since:
    08-11-2011

View Postbarcelonista_pl, on 17 November 2012 - 02:24 PM, said:

Ja podobnie jak Mnik uzywam obu, uważam że oba są świetne i jedno się sprawdza lepiej w innych sytuacjach i mapach, drugie w innych. Oczywiscie jak ktoś chce zarabiać to tylko 88mm bo przelicznik dmg/kasa o wiele lepszy. Natomiast exp/szkolenie zalogi to chyba lepsze bedzie 105mm choć tu głowy sobie uciąć nie dam. Ktoś tu porównał 105mm do dział na Tygrysie 2 i VK45, wg mnie to nieporozumienie. To są zupelnie inne typy pojazdów do innego typu walki więc i inne działa się na nich sprawdzą niż na takiej Jgpanterze.  To tak jakbym porównał działo na jakims skaucie które na nim extra daje rade a juz na HT tego samego tieru to bedzie bezuzyteczne popierdułka. Wiec czy samo to dzialo bedzie do kitu czy niezłe? Wg mnie zależy od pojazdu na którym jest zamontowane.

ja wspomnialem o vk i tygrysie 2 - i wg mnie to nie jest nieporozumienie ze takie porownanie zrobilem - bo to dzialo 105 mm jest na tych czolgach topowym dzialem - wiec nie, nie sprawdza sie na tych czolgach inne dziala niz topowe ( z zasady na wiekszosci pojazdow tak jest ) - a skoro tak jest nie widze podstaw zeby korzystac z 88 na jgpanterze :)

barcelonista_pl #38 Posted 18 November 2012 - 10:03 PM

    Warrant Officer

  • Player
  • 19547 battles
  • 843
  • Member since:
    02-21-2012

View Postkubakabana90, on 18 November 2012 - 05:15 PM, said:

ja wspomnialem o vk i tygrysie 2 - i wg mnie to nie jest nieporozumienie ze takie porownanie zrobilem - bo to dzialo 105 mm jest na tych czolgach topowym dzialem - wiec nie, nie sprawdza sie na tych czolgach inne dziala niz topowe ( z zasady na wiekszosci pojazdow tak jest ) - a skoro tak jest nie widze podstaw zeby korzystac z 88 na jgpanterze :)
I tu sie mylisz "drogi Watsonie", otóż JagdPantera to jeden z niewielu pojazdów w tej grze gdzie nie tylko topowe działo jest najlepsze. Jest kilka czołgów gdzie się sprawdzają conajmniej 2 działa. Np Hetzer (haubica i normalne dzialo), KW2 (107mm i 152mm). Teraz po nerfie dołączyl do tego grona PZIV gdzie też sporo osób preferuje haubicę. To nie jest sztywna reguła choć się sprawdza na ogromnej większości czołgów. Dlatego nie warto robić takich porównań bo ktoś może wysunąc takie zarzuty jak ja dla przykładu. Poza tym nawet jeśli bierzemy tylko 1 topowe dzialo pod uwage i jest ono na np na TD i HT to tak jak pisalem różnie ono się moze sprawdzac na tych pojazdach. Nie można więc mówic ze skoro na TD czy HT jest ono beee to i na np skaucie tez bedzie beee.

Edited by barcelonista_pl, 18 November 2012 - 10:06 PM.


Uwa #39 Posted 19 November 2012 - 01:21 PM

    Private

  • Player
  • 28901 battles
  • 37
  • Member since:
    12-15-2011
Ogólnie z jagdpanhterą jest dziwnie, bo niby jak wbijasz wielkie gwoździe to lepiej wziąć duży młotek i pierdyknąć raz a porządnie...ale może się zdarzyć, że nie trafisz...z małym młotkiem idzie wolniej, ale masz np dwa uderzenia, jeśli jedno ci nie wyjdzie zawsze zostanie ci to drugie...wszystko zależy od upodobań, ja śmigam z mniejszym młotkiem, bo jest tańszy w eksploatacji...często również się zdarzało, że przeciwnik zapakował mi pestkę za 320dmg a ja w tym czasie mu dwie za łącznie 460dmg, ja przeżyłem on już nie. Co kto woli, ale z 88 pięknie zarabia, niestety nie zaliczam się do ludzi pakujących kasę w grę i każdy kredyt liczę jak tylko potrafię najlepiej ;).
Jagdpanhter to świetna maszyna, i raczej zagości u mnie na stałe w garażu

Pozdrawiam.

kubakabana90 #40 Posted 20 November 2012 - 04:18 PM

    Lance-corporal

  • Player
  • 24056 battles
  • 51
  • Member since:
    08-11-2011

View Postbarcelonista_pl, on 18 November 2012 - 10:03 PM, said:

I tu sie mylisz "drogi Watsonie", otóż JagdPantera to jeden z niewielu pojazdów w tej grze gdzie nie tylko topowe działo jest najlepsze. Jest kilka czołgów gdzie się sprawdzają conajmniej 2 działa. Np Hetzer (haubica i normalne dzialo), KW2 (107mm i 152mm). Teraz po nerfie dołączyl do tego grona PZIV gdzie też sporo osób preferuje haubicę. To nie jest sztywna reguła choć się sprawdza na ogromnej większości czołgów. Dlatego nie warto robić takich porównań bo ktoś może wysunąc takie zarzuty jak ja dla przykładu. Poza tym nawet jeśli bierzemy tylko 1 topowe dzialo pod uwage i jest ono na np na TD i HT to tak jak pisalem różnie ono się moze sprawdzac na tych pojazdach. Nie można więc mówic ze skoro na TD czy HT jest ono beee to i na np skaucie tez bedzie beee.

zgadzam sie z wybieraniem pomiedzy dzialami na paru pojazdach - wg przykladow ktore podales ( sam tak robie w ARL 39 ) , o tym wlasnie napisalem w nawiasie - ze ta metoda sprawdza sie w wiekszosci pojazdow w grze, ale nie we wszystkich.

a ze dzialo 88 na jgpanterze jest beee - to tylko moja skromna opinia :)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users