Jump to content


Japoński Typ 95 Ha-Go


  • This topic is locked This topic is locked
9 replies to this topic

Community #1 Posted 03 December 2013 - 12:47 PM

    Sergeant

  • Content Team
  • 0 battles
  • 29,730
  • Member since:
    11-09-2011
Przeczytajcie o Typie 95 Ha-Go: jedynym wozie bojowym Osi, który dotarł na wybrzeże Ameryki Północnej.


Pełen tekst wiadomości

_Time2Die_ #2 Posted 03 December 2013 - 01:10 PM

    Warrant Officer

  • Clan Diplomat
  • 48412 battles
  • 857
  • [_CHS_] _CHS_
  • Member since:
    06-25-2013

View PostCommunity, on 03 December 2013 - 12:47 PM, said:

Przeczytajcie o Typie 95 Ha-Go:  jedynym  wozie bojowym Osi, który dotarł na wybrzeże Ameryki Północnej.
Reszta za szybko nabierała wody????
Spoiler                     

Edited by _Time2Die_, 03 December 2013 - 01:11 PM.


Falathi #3 Posted 03 December 2013 - 01:19 PM

    Field Marshal

  • WG Staff
  • 19268 battles
  • 10,647
  • [WG] WG
  • Member since:
    05-04-2012
Hehe... nie, po prostu Attu i Kiska stanowiły jedyny fragment terytorium USA ( a konkretnie Alaski ) na którym kiedykolwiek wylądowali Japończycy.
Podobnie zresztą jak jedynym fragmentem Wielkiej Brytanii zajętym przez państwa Osi były Wyspy Normandzkie.
Niemniej...
Spoiler                     


TheKroo #4 Posted 03 December 2013 - 02:05 PM

    Product Manager

  • WG Staff
  • 10290 battles
  • 5,657
  • [WG] WG
  • Member since:
    08-24-2010

View Post_Time2Die_, on 03 December 2013 - 01:10 PM, said:

Reszta za szybko nabierała wody????
Spoiler                     

lol

widmoxxx #5 Posted 03 December 2013 - 03:54 PM

    Major

  • Clan Commander
  • 33712 battles
  • 2,509
  • [_COM] _COM
  • Member since:
    04-06-2012
Witam !

Wydaje mi się, że jest błąd w opisie.

W waszym opisie
zużycie paliwa 2,3km/litr
Zasięg 209 km
pojemność baku 104 litry (tylko główny)

czyli przy baku 104 litrów powinien przejechać:
2,3 * 104 = 239,4km zasięgu

Licząc dla paliwo ze zbiornika głównego i rezerwowego
104 + 27 = 131 litrów
2,3 * 131 = 301 km zasięgu

Miedzy czasie spojrzałem na wikipedię.
http://pl.wikipedia....ki/Typ_95_Ha-Go

Wg Wiki zbiornik główny ma  120 litrów i dodatkowy 30 litrów
a zasięg maksymalny to 370km

Wg Wikipedii

150litrów na 370km
150 / 370 = 0,405
0,405 * 100 = 40,5 litra na 100km

Wg Waszego opisu

131 litrów na 209 km
131 / 209 = 0.626
0.626 * 100 = 62,6 litra na 100km

Więc gdzie tkwi błąd ?

jako2011 #6 Posted 03 December 2013 - 04:03 PM

    Private

  • Player
  • 8932 battles
  • 21
  • Member since:
    11-13-2011
Na Wikipedii zawze każdy może sobie wejść i coś dopisać więc nie kierowałbym się tylko danymi z Wikipedii.Najlepiej jest obliczyć średnią danych podanych przez Wikipedię i WG i mamy kompromis  :smile:

widmoxxx #7 Posted 03 December 2013 - 04:19 PM

    Major

  • Clan Commander
  • 33712 battles
  • 2,509
  • [_COM] _COM
  • Member since:
    04-06-2012
No dobra.

Tutaj kolejne źródło odnośnie zasięgu czołgu.

"Czołgi japońskie 1938-1945 Janusz Ledwoch, Jacek Solarz"
Posted Image

Zasięg 250km (droga)

Wg opisu WoT: 209 km
Wg opisu Wiki: 370 km

Jest albo jakiś błąd w źródłach albo rzeczywiście uśredniają wartości.

inną kwestią jest jednostka zużycia paliwa w opisie WoT
2,3km/litr co daje na 230km/100litrów czyli daje normę 43 litrów na 100km

Po prostu mnie to zaciekawiło  :smile:

jako2011 #8 Posted 03 December 2013 - 05:06 PM

    Private

  • Player
  • 8932 battles
  • 21
  • Member since:
    11-13-2011
Może WG się pomyliło bo różnie to jest.Jeśli tak się stało to to była cyfrówka  :smile: (nawet nie wiem czy takie słowo istnieje).
Z tym zasięgiem i innymi parametrami to może być różnie bo są to informacje z czasów II wojny światowej, więc jakieś informacje mogły zostać zmienione przypadkowo lub celowo.Do dzisiaj są tajemnice z II wojny światowej o których nawet nie mamy pojęcia i sądzę że jak się będzie porównywać informację z różnych źródeł to i tak będą różnice.

widmoxxx #9 Posted 03 December 2013 - 05:38 PM

    Major

  • Clan Commander
  • 33712 battles
  • 2,509
  • [_COM] _COM
  • Member since:
    04-06-2012
Tutaj źródło WG
czyli "Steven J – Japanese Tanks 1939 – 45"
Posted Image
możliwe że błąd w pojemności zbiornika paliwa i zasięgu wynika z błędnego przeliczenia pojemności zbiornika podanego w galonach na litry
Zbiornik główny:
27 Galonów = 104 litry (102 litry) Galon US 3,78 litra
27 Galonów = 120 litrów  (122,5 litra) Galon Angielski 4,54 litra
Rezerwowy:
7 galonów = 26 litrów (galon US)
7 galonów = 31 litrów (galon angielski)
Odnośnie zasięgu
źródło WG 130 mil= 209km
źródło Czołgi japońskie Ledwoch i Solarz 250km
podejrzewam też błąd z przeliczeniem mil na km
1 mila = 1609m
1 mila morska = 1852m
130 mil * 1609m = 209km
130mil * 1852m = 240km (co jest bliskie do źródła Ledwoch Solarz)

Edited by widmoxxx, 03 December 2013 - 05:51 PM.


jako2011 #10 Posted 03 December 2013 - 05:56 PM

    Private

  • Player
  • 8932 battles
  • 21
  • Member since:
    11-13-2011
Właśnie...Z tymi jednostkami to różnie bywa, bo czasami pojawi się jeden błąd w obliczeniach i trzeba liczyć od nowa.Tak czy inaczej są różne źródła i różne parametry przez co będą pojawiały się inne wyniki w obliczeniach i opisach pojazdów.Nie ma co się spierać o to że gdzieś są inne parametry jeśli różnice są niewielkie.Chociaż z tym zasięgiem to różnica była ogromna  :unsure:




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users